sobota 3. prosince 2016

milujete nebo nesnášíte?

užívám předvánoční pohody. po práci jsem včera vzala boříka a šli jsme za mojí sis do knihovny, kde dohlížela u jejich výstavy. zjistila jsem, že moje ztracená šála je opět nalezená, moje duše zaplesala. seděly jsme, povídaly, a můj psí kámoš občas vrčel, což ve studovně knihovny bylo značně vtipné. abychom ho zabavily, seděl mi na klíně, resp. ležel, rozcapený, já ho drbala střídavě v podpaží a tříslech, a sis ho drbala za ušima a pod bradou. a on u toho občas nespokojeně zavrčel, když slyšel někoho přicházet. asi z něho čtenáře neudělám. max. tak hlídače. v šest jsme měly sraz s míšou&háňou v jedné perfektní restauraci, kde si dáme večeři a přiťukneme si na krásné vánoce. hanka to jako obvykle na poslední chvíli stornovala. a předtím přišla zpráva, ať jí hlavně nenosíme žádné dárky, ona pro nás taky nic mít nebude. sešly jsme se tedy jen s míšou, daly si výbornou večeři, kávu a bezinkovou limonádu. cestou domu jsme zastavily na benzínce s tím, že si tam zapálím a pak se rozloučíme. zjistila jsem, že opět nemám svoji šálu, zůstala na věšáku v restauraci. takže jsem pak metošila zpátky. || dnes časně ranní cesta do ratibořic, tržíky v mandlu jsou rok od roku víc a víc o ničem. vůbec nic mě nezaujalo. a tak jsme se i v těch mrazech usalašili venku, kde jsme si dali párek a badboy klobásu s hořčicí a křenem, horký čaj, a povídala jsem se svojí roztomilou sestřeničkou. do toho hrála klasická vesnická muzika dob dávných. v kuželníku jsem si zakoupila domácí džem, pár pohlednic od pana škopka, badboy mi koupil jmelí. moje milá žačka sofinka hrála ve vánočním představení, všichni tam byli v dobovém a někdo do toho hulákal poděbrady se drží spolu! tyhle zájezdy mi přijdou úsměvné. ale je hezké, že i lidé žijící dál od nás, mají chuť se sem podívat, vidět sousoší babičky s dětmi, a vůbec se vrátit v čase do příběhu babičky na starém bělidle. || badboy si jel od bývalé práce zahrát fotbal do haly, já pálím františka, piju čaj a čtu si. a pak se půjdu pustit do těsta na domácí bramborové knedlíky, které chci zítra udělat k obědu s červeným zelím. a asi se pustím do nějakého cukroví, byť jsem dnes nechtěla. ale mám takovou milou vánoční náladu. přemýšlím, co lidi vede k tomu nesnášet vánoce. téra

Žádné komentáře :